As(h)

“Ce ai face, daca de maine nu ar trebui sa vii la munca?”

 Ce sa tot fac … Ma gandesc obsesiv la olarit, in ultima vreme. In cap mi se invarte fara ragaz roata. Obosita, fixez un ghem de lut pe ea, il rasucesc si raspund apasat: “As olari”.

 398040_10201022716109179_1344150520_nAs face vase vrute si nevrute. Le-as arde in lungi cuptoare, dupa care le-as darui. Vase de lut cu semne si fara, cu flori si fara, colorate si nu prea, incrustate si nu prea. De toate. Pe toate le-as da de pomana. A vinde lutul e ca si cum ti-ai vinde pamantul de sub picioare. Am zis eu si m-am gandit la cat de dor imi este de pamantul de acasa. Innoroiat si greu, zace pe sub frunze si iarba, in asteptarea victimelor. Pamant negru, dens. Burete de pamant, pamant-meduza.

 Noroi dupa noroi, ajung la glodul de la bunei. Glod generos, de drum de sat. Soseaua serpuieste sfioasa, pana cand se lasa inghitita. Mii de kilometri de lut, de vase si vise.

 “As face vase de lut ca sa nu le vand. As scrie pe ele. Scrijeleala in pamant, pe fata si pe dos.”

Leave a Reply

