Unde este lumina?

Al doilea Paste altfel. Mai gol, mai plin de mine. Departe de ceea ce ma alina si ma intareste.

 “Sfinte Dumnezeule, Sfinte tare, Sfinte fara de moarte, miluieste-ne pe noi” – aud chemarea prin geamul larg deschis. Este ora 11:00 si ma duc sa iau lumina.

 Biserica este plina de oameni cuminti, prinsi in scaune reci. Asteptare smerita. Din difuzoare pana adanc in calcaie patrunde muzica pascala. Inauntru oftat, tuse, scartait de voci, trosnet de oase. Suspans.

 10154302_10204193678021245_1643099429111826_n

Este 12:00. Am iesit cu totii afata. 5 preoti in intuneric. “Totdeauna acum si pururea si in vecii vecilor” coboara peste multime. Imi picura ceara pe degete si ma frige. Simt cum pielea de sub pojghita subtire imi este inclestata si rece. Aplec lumanarea si las lumina sa curga.

 “Hristos a Inviat!“. Circulatia a fost inchisa. Cate 2 politisti la fiecare capat de strada. Oameni pe sinele de tramvai, oameni in statii, oameni cu lumanari pe la ferestre. Etajul 5, etajul 8 si etajul 10 – unicele care orbecaiesc; celelalte toate sunt aliniate intr-o perfecta asimetrie a lumanarilor. Acum, Slujba Sfintei Liturghii de Pasti si de la balconul tau!

In stinga mea, Alice se clatina. “Alice, ce ai?” strigat visceral de mama. Alice nu da ascultare nici celor 5 preoti, nici unei singure mame. “Alice, hei, trezeste-te.” Fata se agita si se topeste ca lumanarea din mana mea. Multimea priveste cu neincredere si ingrijorare spre mama si fiica. Sunt exilate in biserica, unde vor avea parte de tratamente cu agheasma si busuioc.

Hristos a Inviat! Adevarat a Inviat” timp de o ora. La 1 fix: “Slujba Sfintei Liturghii va avea loc maine dimineata la 10”. Impersonal, rece.  Multimea asteapta ceva, inca ceva. O predica, un cuvant neregizat. Nu va fi sa se intample. Soborul de preoti e gata sa intre in biserica si sa se izoleze intru a serba. Par tristi si obositi, nu stiu de ce. Oameni mai siguri decat ei ca Taina Invierii s-a savarsit le ating cu evlavie hainele si isi fac smeriti semnul crucii.

Mi se pare ca am venit cu mai multa lumina decat lumina pe care o am la plecare. Doua lumanari au ars intre timp, iar eu ma tot intreb pe unde s-a risipit lumina.

Leave a Reply

