Cu sau fara zahar?

Si de acest Revelion m-am gandit la Ea, mai mult decat la oricine.

Cand mi-au explodat in fata petarde aprinse pe furis de copii plictisiti, ramasi in urma de ceata de uratori, m-am gandit la Ea, cea din vremuri de razboi.

Cand am asteptat, la -15 grade, masina care trebuia sa ma duca spre marele chef dintre ani, m-am gandit la Ea, cea din Siberii de gheata.

Cand m-am plimbat pe amurgite prin satul cufundat in tacerea-i ancestrala, densa, de nestrapuns, la Ea m-am gandit, cea harazita a fi inspirata si expirata in singuratate.

10712882_10206136499470567_2943151899720212245_n

Bunataturi intinse pe mese doldora. Ne rasucim in anoste fuioare de fum. Se ridica pahar dupa pahar. Cling-cling, de la foarte mic la foarte mare. Se preling stropi imbietori de bun augur, prosperitate, pace si sanatate. O vad cu noi la masa, jubiland in regim silentios.

Ii intind farfuria-mi si o rog sa-mi puna din desert. Imi intinde ceasca-I in schimb si ma roaga sa ii dau din cafea.

Renunt la desert. Nu are decat sa isi toarne singura! Am ascuns-o pe cea naturala si am pus ness-ul la vedere.

Ne uitam la televizor:
brazi garboviti, derdelusuri pustii, focuri de artificii contrafacute;
stanci golase, oameni grei, lemne de contrabanda;
case uitate, drumuri gaurite, urari afone.

Sta langa mine, sorbind din cana-I plina. La televiziunea nationala, o investigatie. Curiozitatea anului – si-o bea cu zahar sau fara?

Leave a Reply

