Ostasii clatitelor

Eu lapte nu beau. Nici Sandel nu prea. Pisici nu avem. Totusi, saptamana asta, de pe raftul magazinului la noi in frigider a ajuns niste laptic.

Rostul celor 2 litri l-am aflat spre sfarsit de saptamana, mai exact dupa ziua de joi, zi speciala in care m-am eliberat de sub jugul examenului.

Se pare ca Sandel avea pofta de clatite. De cand suntem in Irlanda (iar azi implinim fix un an de cand suntem), acestea s-au copt de 2 ori in gospodaria noastra … Ca sa ajung la performanta de o tura de clatite la 4 luni, azi am incins tigaia si am crescut un teanc modest de sori rotunzi si subtiri.

Coptul clatitelor mi se asociaza cu diminetile copilaroase de sambata, cand ma trezeam nu pentru ca nu mai vroiam sa dorm, ci pentru ca aburii dulci nu imi mai dadeau pace sa lenevesc. In naiva incercare de a proteja teancul de clatite de la pieire prematura, mamica inchidea usile casei strans-strans. Totusi, mirosul tradator gasea cai necunoscute. Imi dadea alarma, cam o data la 2 saptamani. Ca un ostas fidel cauzei, inaintam zombata si foarte hotarata sa impiedic vraful de la a creste. Cu mare mandrie va pot spune ca niciodata nu l-am lasat sa mearga mai sus de 20. Daca se intampla sa ma ajute si varul meu (si se cam intampla), 10 era limita maxima.

12082186_10209357864082669_1998928468_oAcum, cand cel mai important pentru mine in procesul de coacere a clatitelor este sa le vad cat mai multe una peste alta, mi-e foarte greu sa inteleg calmul mamicai de fiecare data cand mai furam cate una. A incercat ea sa imi explice cum sta treaba cu bucuria de a ne vedea satui si bolfosi, dar ma depaseste.

Tot ea mi-a marturisit ca in familia bunelului, mucuta facea, in zi de sarbatoare, clatite dintr-o caldare de lapte. O caldare, adica vreo 20 de litri! Din pacate, nu exista inregistrari oficiale cu privire la lungimea teancului – si la ea, ca si la mamica, existau ostasi inrolati in armata de protectie a clatitelor. Cauza lor era clara si atat de nobila – ei luptau cu inversunare pentru salvarea clatitelor de la sufoacare prin stivuire.

Cumva pe neasteptate, am inteles ca nu mai sunt copil cand luptatorului din mine i s-a inmanat polonicul, fiind rugat sa se pozitioneze de partea cealalta a frontului. De atunci imi place sa gust din clatite doar dupa ce sunt sigura ca le-am facut lipeala la minim 20 dintre ele.

Leave a Reply

